10 Eylül 2008

Zonguldak Anıları

Sevgilerin sıcacık açılan kucağında,
bir çağrı uzaklığındaki selamları,
doyasıya yaşadı yürekler.
''Gel'' diyene gittiler, ''git'' diyene de gittiler.
Menfaatsiz, karşılıksız verildi istenmeden istemeler.
Yer sofrasının diz çöküşlerinde,
yan yana paylaşıldı
saç sobasına yakışan kestaneler.
‘’Karadır kaşların ferman yazdırır,
bu dert beni diyar diyar gezdirir’’ dedikçe karşı pencerenin lüks gösterisi,
‘’ah!’’ çekti berikinde, 
sevda çeken fakir birisi.
Islak parkelerinde yürüdü yorgun adımlarıyla,
gözü sürmeli işçiler.
Kömür karası tulum paçaları içinde,
yürüdü kara lastikli çizmeler.
Bedel istedikçe toprak,
ağıtlar yakıldı bayrak örtülü tabutlara.
Yine de vazgeçmedi,vazgeçemedi adımların
karanlıktaki ışığa gitmesi.
Her akşam evlerin hikayesi aynı.
Rafta dizili tabakların bakırlığında,
duvarlara asılan ceketler aynı.
Aynıydı gizli buluşmaların paylaşılmayan aşk korkuları.
Buruşturulup atılan mektupların okunmayan kahırları.
Yaşasa da hala siyah beyaz zamanlardan kalan,
tuğla evlerin kimi görüntüsü,
kimi ağaçların suskun kalmış nice şahitliği,
yetmiyor ki güvenmeye gelecekteki vefası.
Ellerin dokunduğu palmiye 
yılları biriktirip
fark ettirmeden göğe çıktı kurtuldu.
Çocuk parkının manzarasındaki kumsal,
salıncaklar sökülmeden betonlara yenilip kayboldu.
Solgun kara önlüklü, tahta çantalı, karda kışta yürüyen
arabasız yollardaki afacan çocuklar da yok oldu.
Bir bir atılıyor şehrin eskitilen tanıdık elbisesi.
Değişiyor gittikçe, gölgelerin uzayan mesafesi.
Bari sokakların adı kalsaydı çocuklukta.
Uzunkum’un hırçın dalgaları kadar,
anılar yalancı çıkmasaydı...
Babamızın sefertası aşlarıyla büyümüş emek timsali ,
gözler önünde... 
bari arkadan vurulmasaydı.
Gülden Işık 22 kasım 2007

Etiketler: , ,

8 Yorum:

Anonymous Adsız dedi ki...

yeni adresin hayırlı olsun halacım...
şiirini bir nefeste okudum yetmedi tekrar tekrar okudum...anılarının parçasında kendime de ait bir yer buldum ve oturdum bir köşeye sessizce hem dinledim hem izledim...duygusallık bir insana bu kadar mı yakışır...yakıştığı kadar da yazdırır mı bu kadar güzel...senin satırlarını okumak, duygularını okumak senin yüreğini dinlemek apayrı bir keyif ...yüreğin bin kere saolsun...
sevgiler halaların en duygusalına...

14.09.2008 14:43  
Blogger Gülden Işık dedi ki...

sağ olasın güzelim..armut dibine düşer derler ya..ben de duygusallıktan yana babama çekmişim işte..o da şiir yazardı biliyon mu..(bizim efe gibi konuştum)..çocukluğumda eskiden maniler,destanlar satılırdı caddelerde sayfa,sayfa..alır gelirdi eve bize okurdu..hey gidi günler..hey !

14.09.2008 17:52  
Anonymous Adsız dedi ki...

blogculara özel yeni paylaşım platformumuz faaliyete geçmiştir sevgili halacım:))
desteğini ve paylaşımlarını bekliyoruz...

www.blogcaforum.com

not: blogcu olmayanlara da üyeliğe açık bir forumdur :))

16.09.2008 11:55  
Anonymous Adsız dedi ki...

Gülden Hanım bana çok tanıdık geldiniz? Ve şiirleriniz çok sevimli.

18.09.2008 08:59  
Blogger Gülden Işık dedi ki...

teşekkür ederim..şiir nerde ben ordayım..ondandır tanıdık gelmesi ;))

19.09.2008 05:35  
Blogger al dedi ki...

yok adınız tanıdık geldi, simanızda. ben de zonguldaklıyım:)

19.09.2008 09:58  
Blogger Gülden Işık dedi ki...

bak buna bir başka sevindim..merkezde ,gözde sitesinin az ilersinde oturuyorum..yani kapuz tarafında emirganın dolaylarında ;))siz nerede oturuyorsunuz..

20.09.2008 07:13  
Blogger dila dedi ki...

Geçen sene Atatürk Anadolu Lisesindeydim. Yağcılarda oturuyordum. Emirgandan yukarıda... Ama İstanbuldayım artık.

20.09.2008 07:27  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa